Browsing: Γενοκτονία

Στη μεγαλόνησο με τη στήριξη του Νίκου Χριστοδουλίδη, έχει θεσπιστεί ως ημέρα μνήμης η 19η Μαΐου και η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου διδάσκεται στα σχολεία με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, ως απάντηση στο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» της Τουρκίας, όπως είχε παραδεχτεί ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Μια δήλωση ενότητας και συλλογικότητας, μια υπενθύμιση ότι οι τοπικές κοινότητες του νησιού συνεχίζουν να στηρίζουν και να προβάλλουν τις ρίζες τους.

Η θέσπιση της 19ης Μαΐου ενισχύει τη μνήμη και την ιστορική γνώση σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας της Μεγαλονήσου

«Σήμερα στον Πόντο ζουν περισσότεροι από δέκα εκατομμύρια άνθρωποι, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι απόγονοι βίαια εξισλαμισμένων Ρωμιών», τόνισε ο Τούρκος στην ιθαγένεια, Έλληνας του πόντου στην ψυχή και στην καρδιά ακτιβιστής για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ζητώντας από την ελβετική Βουλή να αναγνωρίσει το έγκλημα, ως βήμα τόσο για τη θεραπεία μιας ιστορικής πληγής όσο και για την ενθάρρυνση της τουρκικής κοινωνίας να αντιμετωπίσει το παρελθόν της.

Με παρέμβασή του στο κανάλι του στο Youtube ο πρώην αξιωματικός πληροφοριών της ΕΥΠ αναφέρθηκε στο συμβάν που συνέβη, όταν άγνωστοι άφησαν πλακέτα που έγραφε «καταδικάζω τα ψέμματα» στα τουρκικά, τα αγγλικά και τα ελληνικά.