Μια από τις πιο δυνατές ποντιακές βραδιές του φετινού καλοκαιριού έζησε η Νίκαια, καθώς το Κατράκειο Θέατρο γέμισε από κόσμο, ήχους λύρας, τραγούδια και χορούς, στο μεγάλο πολιτιστικό αφιέρωμα «Ο Πόντος ανταμώνει».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας 22 Ιουνίου, μετατρέποντας το Κατράκειο σε σημείο συνάντησης για ανθρώπους κάθε ηλικίας που βρέθηκαν εκεί για να τιμήσουν την ποντιακή παράδοση και τη συλλογική μνήμη του Ποντιακού Ελληνισμού.
Ξεχωριστή θέση στη βραδιά είχε το χορευτικό τμήμα της Ευξείνου Λέσχης Αθηνών, που παρουσίασε ποντιακούς χορούς με δυναμισμό και σεβασμό στην παράδοση. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο πρόεδρος της Λέσχης, Δημήτρης Μελισσανίδης, ενώ την παρουσίαση έκανε ο Σάκης Τανιμανίδης.
Στη σκηνή ανέβηκαν σημαντικοί εκπρόσωποι της ποντιακής μουσικής, ανάμεσά τους οι Κώστας Αγέρης, Κώστας Θεοδοσιάδης, Ανέστης Ιωακειμίδης, Γιώργος Ιωαννίδης, Δημήτρης Καρασαββίδης, Αφοί Κοπαλά, Στάθης Νικολαΐδης, Πέλα Νικολαΐδου, Αρσένιος Ορφανίδης, Αλέξης Παρχαρίδης, Στάθης Παυλίδης, Θεόφιλος Πουταχίδης και Γαβρίλος Σιδηρόπουλος. Μαζί τους εμφανίστηκαν οι σολίστες Γιώργος Ατματσίδης, Φάνης Κουρουκλίδης και Δημήτρης Ξενιτόπουλος.
Το κοινό ανταποκρίθηκε θερμά, χειροκροτώντας καλλιτέχνες και χορευτές, σε μια βραδιά που δεν περιορίστηκε στο καλλιτεχνικό σκέλος, αλλά λειτούργησε και ως υπενθύμιση της δύναμης που εξακολουθεί να έχει ο ποντιακός πολιτισμός.
Το μήνυμα ήταν καθαρό: ο Πόντος δεν είναι απλώς μνήμη του παρελθόντος. Είναι ζωντανή παράδοση, τραγούδι, χορός, οικογένεια, κοινότητα και συνέχεια. Μια κληρονομιά που περνά από γενιά σε γενιά και εξακολουθεί να ενώνει.
Φωτογραφικό υλικό και βίντεο από : Εύξεινος Λέσχη Αθηνών και Σύλλογος Ποντίων Μεταμόρφωσης ”Ο Εύξεινος Πόντος”

